Rejsebetingelser

Rejsebetingelserne hos de tyske rejseselskaber ligner meget de danske rejseselskabers.

Der er dog nogle væsentlige forskelle:

  1. I har aldrig en gratis fortrydelsesret.
  2. Hvis der opstår en Force Majeure situation (f.eks. “vulkansky” eller arbejdsnedlæggelse hos statsansatte flyveledere; dvs. ikke ansatte hos privatejede flyselskaber) og I derfor ikke kan komme hjem som planlagt, så skal I selv at skulle betale 50 % af de nye flybilletters pris samt alle omkostninger til indkvartering og forplejning. Kontakt jeres forsikringsselskab ved hjemkomst vedrørende erstatning (udbetaling af diæter), hvis I selv har haft omkostninger. Vi fraskriver os ethvert ansvar i relation til de omkostninger I kan have pga. Force Majeure. Force Majeure sker meget sjældent (ikke hvert år).
  3. I er ikke omfattet af den danske rejsegarantiordning, MEN derimod af den tyske rejsegarantiordning. Den tyske rejsegarantiordning sikrer, at alle tyske rejseselskaber er konkursforsikret for ca. DKK 800 millioner.

Vi præsenterer jer for charterrejser, som tilbydes af de ca. 50 tyske rejseselskaber, som vi samarbejder med. Dvs. at bookningen (den juridiske aftale) bliver indgået mellem jer og det tyske rejseselskab eller jer og formidleren: Travianet GmbH, Stadtfeldstraße 16, D-94469 Deggendorf.

Når bookningen er gennemført, så skal I normalt betale 20-40 % af rejsens pris og restbeløbet 28-45 dage før afrejse. Hvis I betaler med et visa-/masterkort, så hæves pengene automatisk. Husk dog, at der maksimalt kan hæves kr. 20.000 på et visakort. Normalt er dette ikke et problem ved første rate, men når restbeløbet skal betales, så er dette ofte over DKK 20.000, hvis charterrejsens samlede pris er over DKK 25.000.

Hvis I afbestiller inden 30-45 dage før afrejse, så plejer afbestillingsgebyret at være identisk med, hvad I betalte i 1. rate. Enkelte rejseselskaber (f.eks.:NeckermannXNEC) tager mindst 70 % i afbestillingsgebyr; uanset hvornår I afbestiller. Vi anbefaler at I tegner en afbestillingsforsikring hos det forsikringsselskab, hvor I har en indboforsikring.

I får tilsendt jeres billetter pr. mail eller brev senest 7 dage før afrejse. Hvis I ikke har modtaget jeres billetter senest 5 dage før afrejse, så venligst kontakt rejseselskabet eller alternativt os. Se vore kontaktoplysninger på forsiden.